torsdag 17 mars 2011

5.8Ghz antenner

Jag har beställt lite nya antenner till 5.8Ghz som jag ska testa.
först ut är en klassisk Patch antenn 14dBi köpt ifrån en handlare i Kanada på Ebay.
Eftersom den har ganska hög dBi så är den ganska riktad och har bara ca 33graders spridning.
Kontakten är en N-hona kontakt så jag köpte även en "pigtail" sladd med RP sma-male som passar min videomottagare. som ni ser är antennen minde än vad en motsvarande antenn till 1.3Ghz skulle vara, och jag tänker inte gå in i någon teknisk förklaring till varför det blir så men så är det bara! 1.3Ghz stora antenner, 2.4Ghz lite mindre, 5.8ghz minst.



Sen har jag även beställt ett par handgjorda Cloverleaf och SWP antenner ifrån Schweiz.
Jag vet inte så mycket om dom än men det är mycket prat om dom på RCgroups så jag kände att det var min plikt att prova!


Fortsättning Följer..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar