söndag 13 mars 2011

Mer natt tester!

Jag har haft en sån där jobbig helg, först upptäcker jag att jag har haft inbrott i bilen för andra gången på tre veckor, sen när jag ska provflyga min quadframe mini med Multiwii så har jag förväxlat sladdarna till två av fartreglagen och den vill därför inte flyga alls!
Sen när jag väl kommit på vad som var fel så har det hunnit bli natt, och när jag går ner för att prova den så vägrar den armera fartreglagen trots att dom fungerade när jag var i lägenheten..
sen fortsätter det så ett par gånger tills ett dygn senare när jag beslutar mig för armera fartreglagen innan jag går ut och då fungerar allt perfekt!

Jag tror jag vet varför fartreglagen krånglade, dom blev blöta när den flippade ner i snön ett par gånger när sladdarna satt fel, och då blir dom extra känsliga för kyla innan dom är helt torra igen, det är iallfall min teori just nu.

Jag fick hur som helst chansen att prova Multiwii i quadframe mini ramen och jag håller fast vid att Multiwii flyger lite bättre än KK (inte för att KK flyger dåligt).
Jag fick äntligen prova min Gopro i mörker och kan inte säga att jag är imponerad av resultatet precis, men jag visste redan innan att den inte var bra på mörker så det var inte så överraskande men jag hade nog trott att den skulle vara lite bättre.
Gopro är cmos kamera och jag har provat en av mina micro cmos kameror i samma förhållanden och trodde väl att den skulle prestera ungefär likadant men i just det här fallet sopade microkameran banan med Gopro kameran.
bäst i mörker har OSD CCD kameran varit så här långt, men jag måste verkligen skaffa något bättre att spela in med.

Gopro 960


AH-520 Micro Cmos 520TVL



OSD CCD 420TVL


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar