torsdag 17 juli 2008

Palm-z fortsättning..

Jag provade att byta från 30mAh (orginal) till ett 50mAh acc (ifrån en picco-z helikopter) för att försöka förbättra stig förmågan på mitt lilla plan, det gjorde dock ingen märkbar skillnad, den blev bara lite tyngre och snabbare...
Sen provade jag att tejpa propellern lite mer på sidorna också, innan hade jag bara förlängt proppellern, och döm om min förvåning! nu kan jag enkelt flyga på halv gas och på full gas stiger den riktigt bra!
Jag kan till och med "mark" starta ifrån bord, det skulle gå att starta ifrån golvet om jag hade mer yta...

Jag har lite planer på att göra en ny palm-z butterfly, den här gången siktar jag på att hamna under 3gram!

Plantraco har en väldigt fin modell "carbon butterfly" som väger 3g och det är väl det jag hoppas matcha...

plantraco carbon butterfly:

rx: 0.38g
act 0.22g
prop: 0.20g
motor: 0.86g
acc: 0.9g
_____________
tot: 2.56g

silverlit palm-z:

rx: 0.50g
act: 0.24g
prop: 0.30g
motor: 0.99g
acc: 1.24g
______________
tot: 3.27g

Jag måste banta bort 0.71g för att ha en rimlig chans att nå mitt mål.

Fortsättning följer...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar