måndag 16 februari 2009

Microbuggy projekt

För en tid sedan köpte jag en microbuggy, jag har även skrivit om den här..
jag har varit svag för buggys sedan barnsben, och nu när jag fick tag på denna så kunde jag inte låtabli att tänka att den skulle kunna vara ännu roligare om styrningen och motorstyrningen var bättre, sen skulle det ju inte skada om den blev lite snabbare så klart (som vanligt)!
inte för att buggyn inte är värd pengarna, för ca:150kr kan man inte kräva mer!

Efter ha måttat lite och kollat lite i lådorna efter vad jag har som skulle kunna få plats så bestämde jag mig (efter lite velande) för att börja riva ur den gamla elektroniken för att göra plats för det nya!


radiomottagare, batteri ackar (gröna) och magnet tråd (som har varit till styrningen)


2.5grams bluebird servo, lipoack ifrån en x-twin, och en radiomottagare



servo monterings test.


Jag har inte helt bestämt mig för vilken motor jag ska använda än, nu sitter en liten 6mm coreless motor i, men jag har funderingar på att sätta i en liten gasparin borstlös motor istället, den är inte så högvarvig som bilmotorer brukar vara eftersom den är gjort för flyg, men jag tror säkert den ger mer drag än den som sitter i nu!

nästa steg är att göra ett nytt styrstag, egenligen skulle jag vilja göra om styrningen och använda kulleder osv, men jag vill inte göra det för svårt/dyrt för mig heller så att jag tror jag börjar med att utgå ifrån orginal designen och gör så lite ändingar som möjligt till att börja med..


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar