lördag 13 juni 2009

Borstlös quadrocopter

Nu när jag har beställt ett Fpv kit så har jag börjat drömma om mitt nästa mål!
jag vill ha en borstlös quadrocopter att flyga FPV med.
jag har två quadrocoptrar med borstade motorer (jumpjet inte inräknad eftersom den är för liten för FPV), ett walkera ufo5 men den är 2.4ghz och stör mitt fpv kit som har samma frekvens, den andra är ett uppgraderat x-ufo med X3D gyrokort och x-base styrkort, och den skulle helt klart duga om det inte vore för att en av motorerna har givit upp..

Nu vill jag ha en borstlöst setup, men problemet är att ett sådant system till mitt X3D ufo skulle kosta strax över 4000kr, men om jag väljer kina motorer så hamnar jag strax över 3000kr..

men om jag istället skulle välja att köpa ett komplett TT-copter kit med styrkort, motorer och allt jag behöver för en flygande quadrocopter så kostar det strax över 4000kr!

fördelen med TT-copter är att det går att använda vilka fartreglage som helst, och kan därför använda större motorer.
med x3d ufot kan jag bara använda ganska små motorer och enbart fartreglage ifrån tillverkaren av x3d ascending technologies och det är väldigt fina grejer men även en prislapp där efter...

det blir ett svårt val.

TT-Copter Grünthal from ICH on Vimeo.

Här är en film med en TT-copter (och den lyfter även en x3d i slutet), det ovanliga med just den här quadrocoptern är att den har propellrarna neråt istället för upp, men det kan man välja själv hur man vill ha det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar