måndag 5 oktober 2009

JXD318 första utvärdering

Jag har haft mer tid att testa och utvärdera min JXD318 nu.
rent funktionellt så funkar den hur bra som helst, men det som är mindre bra är att video kvalitén inte är fullt så bra som jag hade önskat.
för det första så är den inte lika högupplöst som bästa kvalitén på pinnacle video device som är det enda jag har att jämföra med, bilden framstår som lite pixlig men det jag stör mig på mest är att den inte spelar in i 25fps (antal film rutor per sekund som är standard för PAL) utan har en något lägre antal rutor per sekund, vilket gör att om man som jag har en propeller i synfältet så ser den randig ut, men jag tror att det inte märks någon större skillnad när man har komprimerat den för youtube.

Jag känner att jag nog blir tvungen att skaffa en annan bättre inspelningsenhet så småningom, och då kommer jag nog satsa på en inspelningsbar hårddisk baserad mediaspelare, och använda JXD318 som skärm så att jag kan se vad/att jag spelar in, men för tillfället är jag nöjd med min lilla JXD!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar