onsdag 11 maj 2011

Knurrus Maximus Fpv del2

Arbetet på min Knurrus har gått väldigt långsamt, det har varit mycket jobb med butiken och annat som kommit i mellan, nu har jag iallafall gjort alla utgrävningar för servon, lipo, kamera osv..

Jag har även klätt hela vingen med laminat film, (är inte med på bilden) och filmen gör vingen väldigt styv! Jag sprayade vingen med 3M 90 spraylim och lät det torka, sen klippte jag lagom stora bitar och strök sedan fast dom med ett vanligt strykjärn.
tyvärr experimenterade jag lite för mycket med värmen och råkade skada vingen lite med ett alldeles för varmt strykjärn.. men om jag höll värmen på hälften eller lite mindre så gick det hur bra som helst, och filmen fäster väldigt bra!

Till helgen ska jag såga till ett motorfäste och sen kan slut monteringen börja på riktigt!

Fortsättning Följer..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar