söndag 1 maj 2011

Micro Quad MultiWii del5

Provflög Min microquad idag, den flög , men inte särskilt bra..
fick tips om att jag borde köra Wiimotion+ klonen ifrån dealextreme på 3.3v istället för 5v som vanligt, men bara för att få test flyga så körde jag den på 5v.
Och den var lite mer nervös än den borde vara men det hade nog inte med gyrot att göra.

Till att börja med så gav motorerna knappt någon kraft alls, men det hade jag på känn redan innan när jag provkörde dom på bänken utan propellrar. dom varvade inte så mycket som jag tyckte att dom borde göra, och det märktes när jag skulle flyga, jag fick ha nästan full gas för att få den att flyga. Mitt nästa steg får bli att hitta bättre motorer med bättre kvalite, men jag har inte bestämt mig för vilka än.

Sen funderar jag eftersom jag ändå måste lägga till en volt regulator och LCC för att kunna använda Wiimotion+ klonen så funderar jag på att skaffa ett ITG3200 gyro på breakout board istället, som är mycket mindre.

Men helst av allt skulle jag vilja göra ett eget Arduino mini pro kretskort med ITG3200 gyro inbyggt på ett så litet kretskort som möjligt. men jag tror det är lite utanför mitt kunskaps område är jag rädd för.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar