lördag 28 maj 2011

Quadrino Pitch/roll kamera stabilisering!

Jag håller på och gör en Setup Guide till Quadrino styrkortet, så jag tänkte att jag måste prova Kamera stabiliserings funktionen I multiwii koden som gör att man kan ha en kamera som alltid är horisontell när quadrocoptern lutar.

Jag har dock ett väldigt enkelt fotolandställ och har bara vinkling i en led Pitch led (framåt /bakåt). Mer avancerade Fotoriggar har även rörelse som kan vinkla åt sidorna.


Jag aktiverade funktionen i programmet, och sen även i Gui (multiwii conf), då man får välja om den ska vara aktiverad heltiden eller bara när man sätter på den.
Jag kopplade in servot i SRV1 på styrkortet och sen funkade den direkt, jag behövde inte ens reversera den! när jag har provat flyga lite med den så kanske jag behöver minska eller öka utslagen på servot, men det är ett senare problem.
Det ska bli spännande att se hur den fungerar på riktigt i morgon när jag ska flyga lite.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar