onsdag 7 december 2011

DJI Wookong Failsafe på Futaba 7C

Jag har haft några fler tillfällen att fler provflyga min DJI hexa nu, och trotts att jag inte ens påbörjat intrimningen så är den redan den mest stabila multicopter jag provat.
Jag kom precis på ett sätt att få Failsafe fungera på min Futaba 7C, Jag vet inte om det underlättar pågrund av att jag har FRsky modul i min radio, men jag gjorde så här:
Jag har tre stegs switchen (knapp E) som reglerar mellan GPS, atti och manuellt läge. så istället för att sista läget är manuellt läge så trimmade jag ner utslaget på kanal 5 så att utslaget bara når till failsafe (som ligger mellan atti och manuell), när det var klart så ställde jag alla spakar i mitten och E-knappen i failsafe läge och sen ställde jag failsafe på radion genom att hålla ner knappen på FRsky mottagaren ett kort ögonblick och sen var det klart!
Nu trimmade jag tillbaka utslaget på kanal 5 så att utslaget når fram till manuellt läge igen, och om jag stänger av radion så minns mottagaren fortfarande den gamla inställningen och DJI går i failsafe läge!



För att kunna göra den här inställningen så måste du vara inne i DJI Wookong programmet där man ställer utslagen, kanal 5 (switch E) ställer man in vid "Step 5" loggan.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar