torsdag 8 december 2011

DJI Wookong-M intrimning.


Flög lite på lunchen igår och påbörjade lite intrimning och lite andra tester.
Jag kopplade Roll och Pitch Gainen till kanal 6 som är en vridpott, på så vis kunde jag vrida upp gainen tills jag såg lite skakningar och sen vred jag ner den lite igen och sen var det klart!
nu behöver jag bara gå in på datorn och koppla bort kanal 6 och spara värdet som blev och så är intrimningen klar!

Inget flyga, landa, ändra på datorn, flyga igen, landa, ändra på datorn och sen repetera det 10gånger som man har blivit van vid..

Sen lät jag min modiga kompis knuffa och dra lite i den när den var i GPS läge och jag rörde inte spakarna (jag hade inte ens möjlighet att dra i spakarna eftersom jag höll i kameran)!

Sen var det dags för det slutgiltiga testet, Failsafe!
Det kändes väldigt onaturligt att slå av radion mitt i flygningen, men det visade sig vara helt odramatiskt. Den gjorde precis som den skulle, när signalen försvann, väntade den lite och sen steg den upp till 20m, nu var den redan hemma så den behövde inte flyga hem som den annars skulle ha gjort, och nu väntade lite till på signal och sen började den sjunka. landningen var bättre och mjukare än dom flesta landningar jag gör själv, och efter ett par sekunder på marken så stängde den av motorerna!


2 kommentarer: