lördag 28 april 2012

Deus ex Flygning och sammanfattning

Min DeusX fick en ganska kort men intressant karriär..
Kortfattat kan man säga att övergången men hovring och planflykt och tillbaks var helt odramatisk, men tyvärr fick jag inte till planflykten något vidare vilket beror på att jag inte fick till tyngdpunkten ordentligt så den blev väldigt nervös, designen är dessutom väldigt tyngdpunkts känslig vilket inte gjorde saken lättare. Ett annat problem med designen är att om det blåser så blir hovringen lidande eftersom vingen är ett ganska stort vindfång och det var det tillsammans med ett tillfälligt brainfreeze som blev nådastöten för mitt Deus ex projekt. En sak som slog mig var att jag trodde att planflygningen skulle vara svårare men det är ju inte så svårt att flyga ett flygplan som inte kan stalla! gav man höjd och hade för lite gas som i normala fall skulle leda till ett oundvikligt stall så blev det i stället en långsamt sjunk i hovrings läge.

Jag tror fortfarande på konceptet och tänker göra ett nytt försök, men denna gång blir det i något hållbarare matrial som cellplast eller helst EPP. Jag har även några ändringar i designen som jag vill föra in till nästa försök och jag har även några kamera lösningar som jag tror blir bättre än min nuvarande design.

Mitt nästa steg blir att skaffa en Cellplast skärare innan jag kan gå vidare med projektet.


(Filmen har tyvärr försvunnit...)


Sista flygningen som hade gopro ombord men bara i en vinkel under hela flygningen.
flygningen varade i ca 5min men är nerklippt eftersom större delen av filmen bara var samma sak om och om  igen och dessutom bestod mest av att kämpa mot vinden (borde valt en bättre dag).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar