lördag 7 april 2012

H-quadrocopter flygning

Har gjort några flygningar med H-quaden, och har stött på ett märkligt problem.
Hovring går utmärkt även normal planflykt, men om jag pressar den i snabb planflykt så girar den plötsligt åt något håll och tappar höjd. Jag har provat två olika styrkort så jag tror inte att det är det som är felet och jag ser inga tecken på att skulle vara motorerna det är fel på, så det som är kvar är fartreglagen? Det är Turnigy Plush reglage men jag ska kolla om det är Atmel eller SIL chip i dom, om det är det som spökar.

Har även testat lite med headtracker, men det är helt omöjligt att flyga med speciellt om man inte har några visuella referenser på hur man tittar (inga propellrar syns i bild).
provade sätta en pinne som referens så jag skulle veta var mitten är, men det är fortfarande sjukt svårt.

Kan inte visa några filmer ifrån flygningarna eftersom min dator fortfarande inte är kapabel till att redigera video.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar