fredag 13 april 2012

Deus ex machina del7 "Hovring"


Jag gjorde en liten premiär hovring med min Deus-X igår kväll, nu måste bara roder på plats också så att jag kan få prova övergången mellan hovring och planflykt!
Är lite nervös eftersom i planflykt så kommer skevrodret (roll led) hamna på vänsterspaken där sidrodret vanligtvis sitter, men det går att ändra flygriktning med hjälp av motorstyrning på högerspaken och det borde vara lite som att använda sidroder på ett vanligt flygplan, så förhoppningsvis blir det inte alltför förvirrat.

Jag hoppas på premiär flygning i helgen (om jag får någon tid och ork över, ska lägga in nytt laminat golv i hela bottenvåningen och ska eventuellt även till IKEA..).

1 kommentar:

  1. Laminatgolv? Låter dumt i mina öron. Välj parkett - ser mycket bättre ut och det är ändå jobbet som är den stora kostnaden :)

    SvaraRadera