lördag 5 december 2015

Porsche 911 FPV "Spoiler" Del27




 Jag har gjort en spoiler/framvinge som fyller flera funktioner. Till att börja med har Magnus Walkers 78SC en vinge under kofångaren och då vill ju jag ha en på min också. Men sen ger den mig även lite mer utrymme att montera utrustning på och den borde även ge karossen lite skydd. På bilden ovan har jag monterat FPV videosändaren och en kylfläkt. FPV sändaren är monterad på en kylfläns, man kan inte se det på bilden men jag har gjort ett uttag i glasfibervingen för en aluminiumkylfläns som videosändaren är monterad på. I bildens överkant kan man även se karossens magnetfästen som sitter monterade på stötdämparfästet. (Sladdarna ska inte ligga så där när allt är på plats...)

En bild på undersidan där man kan se kylflänsen som FPV Videosändaren är monterad på.
Förhoppningsvis räcker det (och fläkten) att hålla videosändaren sval.

En bild på vingen med karossen monterad.

I bakkant fick jag bygga ett fäste för magnetfästena.
Motsvarande fästen i karossen limmades fast med Epoxi.

Förare och ratt har fått färg och är redo att ta plats i bilen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar