lördag 30 april 2011

Micro Quad MultiWii del4

Jag trodde jag var nära en premiär för en vecka sedan, men då visade det sig att två av motorerna inte fungerade! jag beställde genast fyra nya 9grams motorer, den här gången något större, inte så mycket för att jag inte trodde att dom förra inte skulle duga, men dom här är 1200kv och det är bättre lämpat för quadrocoptrar.
nu skulle man kunna tro att allt var frid och fröjd, men tyvärr visade det sig att alla fyra motorer knappt gick att snurra när jag fick dom, och det visade sig att dom var helt full proppade med metalspån... så jag har spenderat en hel lördag kväll åt att plocka isär alla fyra motorer och gjort rent dom och sen monterat ihop dem igen.



Nu ska bara kablarna trimmas och lödas fast, och sen kanske det blir premiär!


Fortsättning följer..

2 kommentarer:

  1. spännande projekt.
    ser ut som samma motorer jag körde med i min quad, om så är fallet så rekommenderar jag att du byter ut de små insektsskruvarna som klämmer fast motorn i motorfästet. Mina motorer delade på sig flera ggr. glöm inte locktite :-)
    vad blir det för vikt på skapelsen?

    //Josef

    SvaraRadera
  2. Tack!
    Jag märkte det vid andra provflygningen;)
    Mina motorer jag visade sig vara lite defekta, så jag letar efter nya lämpliga motorer.

    Jag har inte vägt den än, men det kommer.

    SvaraRadera