tisdag 28 juli 2015

Baja FPV Buggy del:6 "Avslutning av bygget"

Jag gjorde en antenn till videosändaren, det är en vanlig coaxial kabel där den sista delen blir antenn genom att skala bort höljet. Den frilagda delen ska vara 12.92mm för att passa till 5.8Ghz.
Jag tycker inte det känns nödvändigt med en clowerleaf antenn till en bil eftersom den sällan lutar ändå.

5.8Ghz 200mW Videosändaren på plats i sin låda, antenn skruvas på från utsidan.

Mobius kamera bredvid föraren, fartreglage framför mobius, 3s Lipo FPV batteri bredvid fartreglage. lade även till en strömbrytare till videosändaren för att minska onödig användning av videosändaren.

En liten grå antenn sticker upp ovanför stötdämparen på bilden. det är både 5.8Ghz och 2.4Ghz till RC radion tillsamans i krympslang. knappast optimalt men fungerar okej så här långt!


Jag har även sytt skyddsnät till förarutrymmet.

Jag är helt klart nöjd med resultatet. Det skriker inte FPV bil om det och den känns ganska skalalik Baja Buggy förebilderna ifrån 70-talet fast i en modern tappning.


Tyvärr blir det lila störningar i bilden, jag är ganska säker på att det är pågrund av förlängnings sladden till kamera sensorn. Ska undersöka om jag kan göra något åt det.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar