torsdag 23 juli 2015

250 FPV Race V2 "Video"

Varje gång jag sätter mig i bilen för att komma ut och flyga så börjar det regna...
men jag har fått några flygningar med nya 250 quadcoptern iallafall!
Den flyger väldigt bra utan att jag har lagt allt för mycket tid på PID trimning. Framförallt tycker jag att den klarar snabba 90graders svängar bättre än tidigare. Ramen har blivit ordentligt hållfasthets testad och har klarat sig helt utan anmärkning.


Ready To Fly Quads L2204 2300KV
BLHeli 20A opto Oneshot
5x4.5 HQ propeller

2 kommentarer:

  1. Det ser ju onekligen ut som om du puttrat igång lite sakta igen. Är du fortfarande Järfällabaserad? Själv har jag precis petat ihop en 250-quad med videolänk. Tanken är väl lite buskflyg och jag hänger ju fortfarande på andra sidan skogen borta i Backlura/Lövsta-trakten. Vi kanske skulle ses och byta lite erfarenheter, Det var ett tag sedan senaste flyget här borta?

    Byta erfarenheter: Läs, jag kan be dig om tips och du kan skratta åt mina misstag.

    / Thomas

    SvaraRadera
    Svar
    1. Japp, jag bor till och med ännu närmare nu fast fortfarande på fel sida skogen! Kul att höra att du också skaffat en 250!
      Ja det vore kul att flyga ihop igen.

      Radera