tisdag 20 mars 2012

Fatshark Dominator


Jag har använt Fatshark Dominator i ett par månader nu, Tidigare använde jag Fatshark Base. Det bästa med Dominator modellen är det nya "simglasögon" solskyddet, den gamla skumgummi modellen var riktigt obekväm.sen finns det några andra saker som bra och det är som lösa modulerna som man kan köpa till: Headtracker och videomottagare, själv har jag inte testat någon av dom men jag planerar att testa båda så småningom!
Bilden är lite mindre i Dominator modellen än vad den är i Base, men bilden är mycket skarpare så det är lite av en avvägning om vad man tycker är viktigast. Själv tycker jag passformen och den skarpa bilden är att föredra.

En sak som jag inte gillar med den nya modellen är att dom har gått ifrån den stabila fyrkantiga Futaba kontakten och har nu två kontakter: en DC plugg kontakt för ström och en vanlig RCA kontakt för video och audio. Jag förstår varför dom bytt eftersom det gör det möjligt att både ha ett löst batteri om man använder Videomottagar modulen, eller ta ström ifrån markstationens batteri genom sladden. Men tyvärr upplever jag den kontakten som glappig och osäker eftersom sladden till markstationen hänger i den. Min lösning på problem är så klart att byta kontakt!






Varför hamnar alla mina saker förr eller senare på mitt bord med kretskorten exponerade?


Jag lödde fast en sladd på kretskortet där batterikontakten är fastlödd, och nu kan jag använda trygga gamla hedliga Deans istället.

Bytte även kontakter på sladden så klart!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar