fredag 2 mars 2012

MKtr pro Tilt uppgradering.

Photoship One har släppt ett "tilt" uppgraderings kit till MKtr pro gimbalen, på deras hemsida utlovas jämnare rörelser och även mer vinkling.
Jag tyckte att båda sakerna lät som riktigt bra saker att ha, framför allt att kunna tilta kameran mer neråt eftersom jag mest är ute efter att kunna fota saker.

Själva kittet är komplett med drev och servo förmonterat på en platta som passar på den plats där det direkt verkande servot satt tidigare.
Alla delar har utmärkt passform och kvalitén känns hög, men sen börjar problemen..
Servot är inte centrerat så drevet måste monteras om för att centreringen ska bli rätt och det kändes lite oproffsigt, om dom ändå inte besvärade sig med att montera sakerna rätt varför inte skicka dom omonterade istället?
Sen kom nästa bakslag, jag fick nu plötsligt mindre utslag på Tilten än vad jag hade innan!
Mailade lite med Photoship one om problemet men fick till svar att utslagen borde bli större om jag ökar utslagen till 150% på radion (eller max), problemet är att jag inte använder en computer radio till kamera Tilt rörelsen och därför inte kan öka utslagen.

Det positiva är att rörelsen nu är jämnare än tidigare men jag upplevde inte det som ett problem innan heller, men det hade jag nog lika gärna kunna löst med ett bättre servo.
Kort sagt kan man säga att jag känner att det var bortkastade pengar, och av mail konversiationen att döma så lär jag inte köpa några Photoship One produkter den närmaste tiden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar