fredag 16 mars 2012

DJI Wookong M Failsafe på Futaba 7C del2

Jag skrev tidigare på bloggen hur man ställer Failsafe på Futaba 7C, jag har dock lärt mig sedan dess att det bara fungerar om man har FRsky modul i radion, Futaba har original bara failsafe på kanal3.

http://aeronautikhobby.blogspot.com/2011/12/dji-wookong-failsafe-pa-futaba-7c.html


En annan sak jag upptäckte när jag satte in en FRsky modul i en Futaba 7C 2.4Ghz att det inte går att göra på samma sätt som man gör med 35Mhz modellen.
På 35Mhz modellen så kan man klippa alla tre sladdarna till sändarmodulen, men gör man det på 2.4Ghz radion så fungerar ingenting!

Jag googlade mig fram till ett alternativt sätt att lösa problemet:

Kontakten längst ner till vänster: Istället för att klippa alla tre (som jag gjorde först) så ska nu bara den bruna klippas.

På undersidan av samma kretskort ska dom tre sladdarna ifrån FRsky modulen lödas fast (svart=jord, röd=+, gul=PPM signal).

Jag satte fast modulen med dubbelhäftande tejp på undersidan av kretskortet.
resten är samma procedur som förra gången.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar