tisdag 5 maj 2015

Jungfruflygning med Diatone 31# 250 Quadcopter


Idag stod planeterna plötsligt i rad (jag hade några minuter över till provflygning och vädret var acceptabelt)! Jag hade lite ångest eftersom senast jag flög FPV (kolfiber quad med gimbal) så blev det något fel på quadcoptern när jag hovrade helt stilla. Den började flyga långsamt men bestämt mot ett högt träd, Jag såg vad som höll på att hända men den svarade inte på input. Jag var tacksam när den tillsist ramlade ner ifrån trädet så att jag kunde ta med mig spillrorna hem. Det som skulle bli början på återkomsten gjorde istället att jag tappade sugen på nytt. Därför var jag lite extra nervös idag, men det var helt obefogat! Den flög jättesnällt och fint. Jag tog dock bara några korta flygturer eftersom jag inte hade någon OSD med batteristatus och jag kände mig lite naken.

Filmen är bara snabbt ihopklippt för att dokumentera första flygningen och därmed inte jättespännande...


När jag kom hem såg jag att Mobius videon hade datum/tid markering i bilden...
Mycket irriterande men jag laddade hem en Mobius GUI program där man enkelt kan göra alla inställningar i datorn.



Ram: Diatone Silver Blade 31#
Motor: Emax MT2204 2300KV
Propeller: 5x3 Gemfan
Esc: Emax SimonK 12A
Styrkort: Naze Acro 32
Batteri: Nano tec 3s1300mAh
FPV Kamera: Sony PZ0420
FPV TX: TS5823 5.8G 200mW 32CH Mini
HD kamera: Mobius (Lens C)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar