torsdag 14 maj 2015

Throwback Torsdag #2

27 JULI 2010

På bilden har jag precis hittat min bortflugna FPV Funjet. min dotter hjälper till med haveri utredningen.. Allt hade började en vecka innan, under vad som till en början bara var en vanlig flygning blev plötsligt något helt annat när motorn tvärstannade och styrförmågan försvann. Flygplanet gick in i en snabb spinn och eftersom jag hade separat  batteri till FPV utrustningen så kunde jag se hela förloppet men ingenting göra. På den tiden hade jag en inspelnings enhet till min videofeed som gjorde att jag kunde titta på videofilen efteråt. Jag trodde det skulle hjälpa mig hitta flygplanet men det gjorde det inte... Planet låg mitt på ett stort fält med brösthögt gräs, jag gick fram och tillbaks där jag trodde att det låg. Jag åkte tillbaks och letade ett par gånger men när jag åkte dit en vecka senare så hade bonden hunnit göra gräset lite kortare. Det gjorde det förvisso lite lättare att hitta det som var kvar av flygplanet.



Jag hittade allt utom motorn, men det var inget som gick att använda igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar