tisdag 19 maj 2015

Ny utrustning till 250 racequad

Jag har flugit min 250 quadcopter vid ett par tillfällen nu, och den flyger helt ok men det finns några saker jag måste åtgärda. Först ut är att jag måste skaffa en OSD, eller åtminstone en OSD som fungerar... Jag monterade en billig E-osd men den visar helt obegripliga batteri nivåer så den är helt oanvändbar. Jag har beställt en Minim Micro OSD som jag hoppas ska uppfylla mina krav!

Minim Micro OSD


Även om jag tycker att min Quad flyger helt okej nu så tycker jag den saknar det där lilla extra,  den känns inte så pigg som jag hade förväntat mig. Jag flyger med 5x3 propellrar nu och har planer på att testa 5x4.5. Jag tror inte det kommer göra en jättestor skillnad men jag tänker att det kan fungera som ett mellan steg innan jag tar steget och byter till 4s batteri. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar