lördag 20 juni 2015

Baja FPV Buggy del:3

 Jag har inte visat några bilder ifrån mitt Buggy bygge än, jag hade planer på att hålla på det tills den blev helt klar men så kunde jag inte hålla mig. Den är långt ifrån färdig men jag tänkte jag kan visa vad jag gjort så här långt.

Jag vill ha ett skalriktigt utseende och jag visste redan ifrån början att jag ville byta stötdämparna mot något mer skalenligt. Fram bytte jag till Tamiya Wild One dämparfästen för att kunna använda vanliga dämpare. Bak gjorde jag egna aluminiumfästen för att kunna använda dubbla dämpare.
Jag gjorde även kofångare och tak i aluminium.


Jag beställde en 3D utskriven motoratrapp ifrån Shapeways.com. Eftersom jag ville ha både atrappmotorn och den riktiga elmotorn svart, så jag skaffade en "RS540 Tamiya Sport tuned" motor.


 Jag ville ha ett resevhjul snett ovanför motorn, så jag gjorde ett aluminium fäste till det. Tog ganska lång tid och många försök att lista ut hur jag skulle göra det fästet utan att det blev allt för fult.
Monterade vita sladdar på fördelaren på atrappmotorn för att öka skala känslan.

På originalbilen finns det en låda bakom föraren som har plats för RC mottagerens batterier, jag tänkte använda det som ett utrymme för FPV videosändare istället. Jag tänker att den behöver ordentligt med kylning så jag skaffade två små 25mm grafikkortsdatorfläktar. Jag gjorde två hål för fläktarna och skaffade ett fint nät.


Fläktar på plats.

Nät och fläktar på plats. 


Jag skrev i ett tidigare inlägg hur jag moddade en Mobius kamera med en förlängnings sladd till kamera sensorn. Nu monterade jag in kamerasensorn i huvudet på föraren som nu är en modern cyklop.

 Jag vill även att ratt och armar rör sig när jag styr för att öka realismen. Jag monterade ratten på ett 5gram servo. Nu ska jag bara lista ut hur jag ska göra rörliga armar som följer med rattens rörelser.


Fortsättning följer...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar