lördag 27 juni 2015

Race quad "FPV kameralutning"

Jag har tänkt att jag ska ändra kameralutningen på FPV kameran, men har inte hittat långa M2 skruvar. Har haft några andra idéer men allt verkade krångligt.
I fredags hade vi "Drönar junta" på jobbet (jag hjälper arbetskompisar att bygga egna drönare). Och en arbetskompis knäckte nöten på ett otroligt enkelt genialt sätt! 4st Avklippta toppspinnar/rör och 8st små buntband. 

Man väljer vilken längd man vill ha på pinnarna, sticker igenom ett buntband ifrån botten (bakom CCD kamera) och igenom plattan som kameran ska fästas mot. där tar man buntband nr2 som låser kameran på plats! Klipp buntbanden!


Jag valde att ha dubbelt så långa pinnar över för att få kameran att titta upp, ska se om det räcker eller om jag vill ha mer vinkel. Med hjälp av pinnarna kunde jag flytta tillbaka kameran och på så sätt skydda kameran lite.

Olika topps har olika tjocklek på rören, dom jag valde var lite tunna så att jag var tvungen att använda en mutter som bricka för att förhindra att pinnen trycks igenom hålet på monterings plattan.
Tjockare rör är att föredra med andra ord!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar