måndag 22 juni 2015

Baja FPV Buggy del:4 "Föraren får armar"

Armarna har varit en tankenöt som jag gått och grubblat över en längre tid. Har funderat på kulleder och alla möjliga krångliga lösningar, men tillsist valde jag en enklare väg än vad jag först tänkt.

 Jag använde vanlig sladd med silikonhölje som armar. Sladden böjer sig lätt men har fortfarande lite styvhet, jag provade att öka volymen och öka styvheten på över/underarm med hjälp av genomskinlig krympslang (hade nog inte varit nödvändigt). lämnade armbågen fri för att få en mjuk och rörlig arm.


Klädde armen med latextyg som är vänt ut och in (blanka sidan inåt). fördelen med det tyget är att det inte repar upp sig och därför behöver inte kanterna sys upp. Jag limmade ihop tyget runt armen och fäste det i axeln. Är ganska nöjd med resultatet, nu måste jag skaffa färg till resten av föraren.


Fortsättning följer...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar