tisdag 10 november 2015

Baja FPV Buggy "dags för en uppgradering"


Sommarens Baja buggy projekt får ett återbesök. Det var några saker jag inte var helt nöjd med som jag har velat ändra på ett tag. Först av allt var jag sjukt irriterad på störningarna i bilden som orsakades av att jag hade en förlängnings sladd till mobius sensorn. Det enklaste sättet att fixa det är att använda en vanlig FPV kamera och använda mobius kameran som den är tänkt (utan förlängningssladd). Armarna som jag gjorde till ratten var ganska tunga för rattservot att röra och det gjorde tillsist att servot gav upp. Nya mer lättrörliga armar och ett nytt servo är så klart lösningen på det problemet. Det sista var inte så mycket ett problem utan en besvikelse och det var att den borstade "Sportmotorn" var ganska trött och ospännande. Lösningen är såklart att skaffa en borstlös setup! Jag tänkte att jag skulle slå två flugor i en smäll och passa på att uppgradera min Quanum Vandal med en lite vassare motor+fartreglage och låta FPV Baja buggyn ärva den gamla motorn och reglaget. 



 Föraren med nya Cmos FPV kameran och nya lätta Jackfoam armar med tunn sladd i.


 Jag tog bort reservhjulet och monterade Mobius kameran på samma fäste.


Filmade första provturen, inte optimalt med mörker men är man sugen så...
12T motorn verkar ge ordentligt med kraft iallafall, hann inte få upp den på fullgas under den här turen, ska göra ett nytt försök i dagsljus. Cmos kameran var riktigt dålig i mörkret men jag hoppas den gör ett bättre jobb i dagsljus.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar