onsdag 25 november 2015

Porsche 911 FPV "Karossen får färg" Del25

Det var ett tag sen jag uppdaterade om Porsche bygget. Jag har inte varit helt overksam även om det kommit lite annat i mellan. Jag beställde först lexanfärg i flaska och inhandlade en billig airbrush ifrån Biltema. Jag var inte nöjd med vare sig färg eller färgspruta och gjorde en ny beställning av Tamiya PS sprayfärg ifrån Hobbyequipment.se och fick mycket bättre resultat. Jag har våndats över vilket färgtema jag skulle välja och tillsist så föll valet till Magnus Walkers 78SC. Det var ju trots allt "Urban Outlaw" dokumentären om Porsche samlaren Magnus Walker som gjorde mig sugen på att bygga en Porsche. I den kan man i bakgrunden se att han håller på och bygger sin 78SC men sen finns det en annan kortfilm "Cruising My Religion" om just den bilen. Min kaross är inte en SC utan en RSR och är därför inte helt lik. Men jag ser mitt bygge mer som en hyllning till hans bil än ett exakt skalabygge.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar