söndag 8 november 2015

Porsche 911 FPV "Förare" Del24

Jag har jobbat en del med föraren den senaste veckan:


  Plasthanden ifrån Tamiya 4x4 Driver är väldigt öppen och har inte mycket till rattgrepp.


Jag värmde handen försiktigt med värmepistol och böjde handen för att få ett mer naturligt grepp.


 Jag vill ha armar som är följsamma och som kan röra sig lätt med ratten så att inte servot blir för mycket belastat. Jag använde sladdar som jag trädde Jackofoam bitar på.


 Föraren måste få kläder. Jag hade tankar på att sy kläder men valde en enklare väg och limmade fast tyget med limpistol. På föraren till Baja FPV Buggyn använde jag latex tyg, men det gav ganska hårda och orörliga armar eftersom tyget är ganska hårt. Denna gång använde jag vanligt stretch tyg, men för att tyget skulle bli enklare att jobba med så doppade jag först tyget i sockervatten. När tyget torkat så blir tyget styvare och mindre benäget att fransa. När tyget är på plats så kan man skölja ur sockret med varmt vatten. I det här fallet låter jag socker vattnet vara kvar eftersom det ger tyget en mer realistisk karaktär.


Fullt påklädd förare! Nu ska händer, fötter, ratt och hjälm målas.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar