torsdag 17 maj 2012

Miniquad V2 motorfäste uppdatering

Motor fastsättningen på min Miniquad V2 var den modellen att jag klämde fast motorerna på armen med hjälp av två motor kors (bilden nedan), tyvärr har Emax motorerna en motor axel som sticker ut på baksidan och måste därför ha ett frigångs hål i armen. Eftersom min förra krasch berodde på att att motorn lossnat lite och motoraxeln började nöta mot frigångs hålet.


Så kan jag inte ha det så jag bestämde mig för att ändra designen lite genom att vrida motorkorsen 45grader. Nu har jag borrat två hål (och ett frigångs hål) i armen som håller fast motorkorsen och på så vis kan inte motorn flytta sig. Till dom yttre hålen använde jag mig av 10mm nylon distanser (samma tjocklek som armen) mellan motorkorsen.


Nu hoppas jag på lite bättre flyt så att jag får lite flygtid!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar