måndag 17 augusti 2015

Porsche 911 FPV "Chassi" Del2

Jag har jobbat på mitt nya chassi till 3Racing Sakura D4. Originalet har motorn framför bakaxeln, men eftersom jag behöver plats för förare och interiör så flyttar jag bak motorn bakom bakaxeln, vilket även överensstämmer med bra med förebilden. Dessutom har Tamiya Porsche karossen en hjulbas på 251mm och D4 Chassit har 261mm hjulbas i standard utförande. Därför måste min nya chassi platta ha lite kortare hjulbas men total längden blir längre tack vare motor placeringen. Chassi plattan på D4 är i glasfiber men jag gjorde min i 2mm aluminium, mest för att det är svårt att få tag på glasfiber. Min chassiplatta är mycket flexigare just nu men jag hoppas att jag kan styva upp den på ett bra sätt innan den är klar.   

 Nya och gamla chassiplattorna.

 Testmontering på nya chassiplattan.


Testar karossen över chassit (ligger bara på och är inte i rätt höjd)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar