onsdag 19 augusti 2015

Porsche 911 FPV "Instrumentbräda" Del3

Instrumentbrädan börjar ta form. Jag har använt rosa Jackofoam ifrån byggvaruhuset, brukar vanligtvis användas till golvisolering men är bra att skulptera med. Instrumentbrädan är täljd och slipad i rätt form. Sen penslad med vitt trälim för att ge en hårdare yta. Spacklad med vanligt fint väggspackel och sen slipad igen och sen repeterar man det tills man är nöjd. Jag har även fällt in en furulist för att få en plan yta, vissa hade dessutom trä (eller träimitation?) där. Jag har inte bestämt mig för om jag ska behålla den träfärgad än. Jag har inte börjat med själva instrumenten än eftersom jag inte bestämt mig för vilken nivå jag vill lägga mig på. Ska jag gå bananaz eller bara lite lagom? Jag skulle vilja ha hastighetsmätare och varvräknare som rör sig, och det skulle inte behöva vara allt för svårt om man inte sätter målen för högt. Men eftersom jag helst skulle vilja ha en varvräknare som rör sig som om man växlar på en riktig bil. Jag vill att under ett gaspådrag ifrån noll till max ska varvräknaren röra sig som om man växlar 3-4gånger. Spenderade flera timmar med att försöka lösa det mekaniskt igår, trodde ett tag att jag var nära en lösning men körde tillsist fast. Nu funderar jag på om det är enklare att lösa elektroniskt, men där är mitt game inte lika starkt. Har inte bestämt mig för om det här instrument projektet är att ta det för långt eller om det är rätt väg att gå? 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar