fredag 21 augusti 2015

Porsche 911 FPV "ett steg fram ett steg bak" Del 4

Jag har jobbat med dörrinnersidor, det var lite halvsvårt att få exakt rätt formpassning till karossen.
Min research för att få till en dummy varvräknare fortsätter, trodde än en gång att jag var nära en lösning men mycket tyder på att jag får börja om igen. Jag valde att söka en elektronisk lösning och mina googlingar ledde mig till Pololu Maestro servo controller. Jag blev ganska säker på att den skulle kunna vara lösningen på mina problem! Min tanke var att att jag Y-kopplar ett servo till throttle kanalen (ett servo som följer gas spakens rörelse) och som med hjälp av en servo controller kan jag lägga till att vid tex 40, 60 och 80% gaspådrag så är det en servo sekvens programmerat så att servot gör en snabb rörelse som simulerar hur en varvräknare rör sig när man växlar. Och Maestron såg ut att kunna klara av en sån sak ända tills jag lagt beställningen och jag insåg att den inte kan styras på det sättet av en RC-mottagare... med en tilläggsmodul kan den som mest känna av av och på signaler ifrån en RC-mottagare och det hjälper inte mig precis. Så tillbaka till ruta ett. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar