tisdag 6 oktober 2015

Quanum Vandal får nya kläder

Jag skaffade ju som sagt en egen Quanum Vandal 1:10 4WD buggy, en precis lika dan som min dotters. Jag visste redan från början att jag ville ha en annan kaross till min buggy, delvis för att kunna hålla isär bilarna på banan, men även av estetiska skäl... Jag googlade på karosser som jag trodde skulle kunna passa och valet föll tillsist till en Pro-Line Bulldog 2012 Cat SX3 kaross. Det var en ren chansning om den skulle passa, men det visade sig vara en bra chansning. Jag fick göra några små ändringar som att korta ner karossens framkant lite och att förlänga karossfästet bak med en distans. Men i övrigt passade karossen riktigt bra över chassit. Karossen köptes ifrån Hobbycity.se som hade sjukt snabb leveranstid!

 Karossen levererades omålad med dekaler och fönstermaskering. Dwbtoftshit dekalen på vingen är dock ifrån eget lager.

Förlängt karossfäste med röd aluminiumdistans.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar