söndag 4 oktober 2015

Quanum Vandal käkar dämpare

Min dotter har böjt en till uppsättning Bakdämpare på sin Quanum Vandal. Och det beror inte på dålig eller vårdslös körning. Dom "nya" dämparna var ju likadana som original dämparna även om dom var blå istället för silverfärgade eftersom dom är till FTX Vantage (det namn den säljs under i England). Vet inte varför jag trodde dom skulle hålla bättre än dom första men jag får skylla på att jag är ny när det kommer till buggy på bana! Istället för att köpa samma dämpare igen så började jag googla 110mm dämpare som skulle passa en 1:10 buggy, som helst även har snabb leverans. Jag hittade en 110mm dämpare ifrån Yeah Racing på ReservdelsRC som levde upp till alla kraven. Den dämparen är i aluminium istället för plast och har en 3.5mm stång istället för 3mm. Det enda negativa är att den tyvärr inte är en Big Bore dämpare som original dämparen. Jag förstår att volymen i dämparen är mindre men jag vet inte hur det påverkar bilens prestanda än.

 Böjd original dämpare


 Nya dämparen ifrån Yeah Racing överst.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar