lördag 24 oktober 2015

Porsche 911 "Cyklop förare och Mobius" Del22

Det har blivit dags att fokusera lite på Föraren och cyklop ögat!

Huvudet jag använder är ifrån en Tamiya 4x4 driver #54416, jag använder även ratt och händer.

Bakhuvudet får ett hål i botten som underdelen av servohornet går ner i och sen Epoxilimmar jag det på plats. 


 Ansiktet skärs ur för att göra plats för kameralinsen/cyklopögat.


Jag skär och slipar lite Jackofoam till insidan av huvudet för att ha något att limma fast kameran i.


 Kameran limmas i bakhuvudet med limpistol. Kameran är en Aomway CMOS 600TVL med vidvinkellins (huvudet måste dock skruvas fast i servot innan man limmar fast kameran).


 Nu är cyklophuvudet på plats! Det gjorde tyvärr att jag nu såg att jag måste modifiera rattservo fästet eftersom jag insåg att ratten sitter i fel vinkel för att jag ska kunna se instrumenten. I bakgrunden kan ni se Mobius kameran. Nu måste föraren få armar och kläder!


Jag har bockat till en aluminiumplåt som fäste för Mobius kameran som ska vara den kamera som spelar in i HD. Målet är att kameravinkeln ska kännas som den som man ofta ser när man ser videomaterial ifrån biltävlingar.

Jag har jobbat med en ny kod till en till Picaxe som ska kontrollera av/på fram/bakljusen och bromsljus. Jag tror jag har lyckats med koden men jag inväntar ett nytt Picaxe chip och leds innan jag vet säkert.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar