lördag 1 januari 2011

Bäst och sämst!

Dags för den årliga sammanfattningen av 2010 och planerna för 2011.

Förra året skrev jag att jag ville göra ett nytt försök med quadrocoptrar och det kan man väl säga att jag fullföljde, jag skrev även att jag ville bygga massor av FPV flygplan och flyga lågt och hårt, och även där kan man säga att jag fullföljde planen!
Jag har inte kraschat så många flygplan på ett år under hela min RC-flygs karriär!
Tyvärr blev det inte så mycket microflyg 2010, delvis för att handlarna som jag försökte beställa av aldrig leverarade eller i ett fall leverarade 5månader senare...

Mina personliga mål med RC flyget 2011 är ganska lika 2010 års mål.
På FPV fronten ska jag lära mig flyga quadrocopter ordentligt, och med flygplanen är det mest lågt och fort som gäller, men eftersom jag kommer börja sälja Gopro kameror så kanske det blir en del snygga filmer också!
Microflyget ska jag skärpa mig lite på och jag tror det kommer gå bättre i år eftersom jag är min egen leverantör numera!
När det kommer till övrigt RC flyg så ska jag även prova på DLG segelflyg till våren.

Målen för Aeronatik Hobby butiken kommer att fotsätta utöka mitt sortiment med så intressanta och prisvärda produkter som möjligt, och så här långt måste jag säga att det har gått bättre än förväntat trots att det är fel säsong för modellflyg.

Bäst 2010

Alfa Spitfire FPV: funderar på att bygga en ny med bättre kamera
KK quadrocopter: äntligen ett prisvärt och enkelt sätt!
Aeronautik Hobby


Sämst 2010

Funjet som försvann
JXD inspelningsenhet

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar