måndag 17 januari 2011

Stevens Aero LiddleRod projektet del4

Dags att montera servon i Liddleroden! jag väljer att använda två 1.5grams servon.
Flygplanet är anpassat för Parkzone brick, men två 1.5grams servon får plats perfekt brevidd varandra i kroppen. tyvärr så verkar det finnas flera sorters mini kontakter så dom som sitter orginal passar inte i mottagaren, men det följer med servo sladdar och kontakter när man köper mottagaren så det var inga svårigheter att byta. dessutom så har servo kontakten som sitter orginal på servot polerna fel så det måste ändå bytas! original sitter svart sladd i mitten, men det ska sitta röd sladd.


Här är servona monterade tillsammans med Fly Dream 1grams mottagare.
Nu skulle ju planet egentligen vara klart för att provflygas, men jag tyckte det kändes lite väl enkelt, så jag bestämde mig för att montera en FPV kamera också!


Här är min 1grams kamera tillsamans med en 10mW videosändare som jag har på utvärdering.
tyvärr ville inte kameran fungera något bra på 1s lipo, så jag var tvungen att sätta dit en volt booster som gör om 3.3v till 5volt. volt boosters genererar dock en del störningar så bilden blir inte perfekt, men det duger för att prova iallfall.


När jag provkörde motorn så insåg jag att motor axeln var krokig, men det får gå ändå till premiären, sen byter jag nog motor!

Hoppas på vindstilla i helgen så att jag kan provflyga lite!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar