lördag 8 januari 2011

MultiWii del1

Nu har jag monterat pinnarna i hålen och lött fast dom (på undersidan).
jag vände långa delen av pinnarna uppåt där servokontakterna är och korta uppåt där arduino kortet ska ligga.

Min nya arduino ifrån electrokit har bara hål och kan enkelt läggas på plats och lödas fast.


Här är arduino fast lödd och nu står Wii motion plus på tur.


Wii Motion Plus löds fast med fyra sladdar som på bilden.
Wii motion plus är fastlimmad på en tunn skummgummi platta av lite hådare sort som brukar finnas i vissa musmattor. anledningen till att jag monterar den på skumgummi är att gyrona lätt blir förvirrade av vibrationer.


Och sladdarna monteras på kortet, nu är mitt MultiWii kort klart!
nu ska jag bara ladda upp programmet!


Tyvärr har jag köpt en Usb adapter som jag inte förstår någonting av, det finns en på Sparkfun som man kan koppla in direkt på kortet som verkar mycket enklare.
Jag har inte bestämt mig för om jag ska göra en beställning på sparkfun eller om jag ska lägga ner lite tid på att förstå den jag har..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar