söndag 2 januari 2011

CCD kamera natt test.

Jag gjorde en ny Natt flygning vid skolan med OSD 420 CCD kameran för att testet ska bli likt det jag gjorde med Cmos kameran. Det blåste lite väl mycket så jag ville inte ta upp quadrocoptern så högt men annars är det snarlika förhållanden.


Jag har inte ändrat några inställningar på kameran speciellt för mörker flygning,
Jag ändrade några inställningar för att få den färgprofil som jag tycker blev mest naturlig, men det var i dagsljus jag var osäker på hur den skulle reagera på mörker och jag måste säga att jag blev positivt överaskad!


2 kommentarer:

  1. Ser kanon ut! Det skulle vara intressant med referensvideo från olika kameror. Men det är ju en del bök.

    SvaraRadera
  2. Tack!
    Jag har tänkt den tanken jag också, och jag tror jag ska försöka göra en sån framöver!

    SvaraRadera