lördag 4 juni 2011

Knurrus Maximus Fpv del3

Ni som Följer bloggen kanske undrar vad som hände med Knurrus Maximus?

Jag kan berätta att Knurrus den store premiär flögs idag (dock utan kamera).
Det blåste 6-7m/s och riktigt hårda byar, men jag var sugen på en premiär och har väntat i flera dagar på bra väder, så vad ska man göra? det var hur som helst inga större besvär och planet flög fint, den behövde dock större utslag än vad jag räknat med (återkommer med mått senare)! Nu måste jag bara montera Gopro och FPV utrustningen, jag har haft lite problem med att få till tyngdpunkten bra, jag kapade lite förmycket av bakkanten när jag monterade motorn eftersom jag var rädd att den skulle bli baktung. Jag har blandannat gått från två ackar till bara en för att få till rätt balans, men det är inget som är hugget i sten, jag ska balansera om den lite och se vad jag kan göra.

Jag är lite sugen på att bygga en ny och göra allt rätt ifrån början den här gången.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar