måndag 27 juni 2011

Snart en ny OSD i butiken!

Jag har länge letat efter en OSD som jag tycker har rätt pris och funktioner, och nu tror jag att jag har hittat en OSD som uppfyller alla mina krav!
Den har alla dom funktioner som ni kan se på bilden ovan GPS, Batteri nivåer, hastighet distans, osv.
och sen har den några bra bonus funktioner som Fjärrkontroll ( Sladd IR sensorn ) så att man enkelt kan ändra inställningar på OSD i fält.
En annan extra funktion är temperatur mätare (antingen kan man mäta luft temp eller så kan man hålla koll på batteri temp tex.) och sist men en av dom detaljer som jag gillar är att OSD har en kortläsare så att man kan sätta i ett micro SD minneskort (max 8GB) som sparar flygningen så att man kan kolla i Goggle earth efterflygningen och se vart man flugit och vilken höjd osv.

Den levereras med alla sladdarna med kontakter klara så att den är klar att kopplas ihop.

Priset kommer hamna på 1130kr (inklusive alla tillbehör utom micro SD minneskort)



3 kommentarer:

  1. Grymt,
    en sådan måste jag ju köpa. =)
    /Jim

    SvaraRadera
  2. Denna osd ser helt otroligt bra ut för pengarna.
    när kommer den att finnas i store?
    /Magnus

    SvaraRadera
  3. Den är beställd ifrån fabriken, men jag har inte fått något exakt datum än.

    SvaraRadera