torsdag 2 juni 2011

Nya quadrocopter bygget Del1

För att testa nya basplattorna så bygger jag en ny quadrocopter, tänkte att det ska bli en "semi" Heavylift quadrocopter där jag även ska prova dom nya motorerna 880KW med 40cm sladd.

Eftersom jag vill att den ska bli stabil vill jag att den ska ha hyfsat långa armar, och därför gjorde jag dom 30cm långa (10cm tillgodo på motorsladdarna). Till det här bygget har jag valt 15x15mm aluminium rör inte så mycket för att jag inte tror att 10x10 skulle räcka, men jag eftersom jag vill dra motorsladdarna i armarna så vill jag har lite utrymme.


Jag borrade 3mm hål för att fästa motorn på över och och ett 10m hål imellan för att motor axeln och c-clip ska gå fritt. Jag borrade 8mm undersidan på samma plats som fäst hålen på ovansidan, samt ett 8mm hål på ovansidan för motorsladdarna. Jag använde motorfästet "korset" som mall när jag ritade ut motorhålen. På undersidan borrade jag stora hål på samma plats som ovansidan för att kunna använda orginalskruvarna och komma åt med skruvmejseln.


Här är motorn test monterad, är ganska nöjd själv! blir avskalat och snyggt.


Jag använde basplattorna för att märka ut var hålen ska vara, två 3mm hål för att fästa armen och ett hål för att fästa styrkortet. nu måste jag bara köpa m3 skruvar så att jag kan fortsätta bygget!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar