fredag 10 juni 2011

Mini quadrocopter!

Förra quaden jag byggde var stor och gjord för att vara stabil och lugn, nu ville jag bygga något som jag kan busflyga med!

Jag bestämde mig för att använda saker jag redan har så jag bygger en ram anpassad för 8" propellrar, och eftersom jag vill ha den så liten som möjligt så lämnar jag bara ca 5mm frigång för propellrarna till mitten plattan. om man vill ha en så effektiv quadrocopter som möjligt så bör man ha tillräckligt långa armar så att en propeller längd imellan propellrarna,
men det bryr jag mig inte om på det här bygget.


Jag använder 4st basplattor, en i botten för att skydda batteriet och en ovanpå för att skydda styrkortet. Jag har använt 2x30mm M3 distanser för att skruva fast plattorna.
Aluminum armarna är 10x10mm.

Här är motorerna monterade med Gaui propellrar, men jag kommer byta till APC 8" senare eftersom jag anser att det är bättre propellrar.

Fortsättning följer..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar