måndag 6 juni 2011

Nya quadrocopter bygget Del4 "Propellrar"


Jag fortsätter bygget med att balansera propellrarna, jag kör lat varianten och fäster spå tejpbitar på det propellerblad som är lättast. Det är viktigt att balansera propellrarna på quadrocoptrar eftersom dom annars ger upphov till vibrationer och det är inte bra för gyron som då kan bli förvirrade.


Här är propellrarna monterade, jag bytte senare till APC istället eftersom EPP propellrarna kändes för mjuka.


Dags att montera kamera landstället.

Jag monterade landstället med långa distanser så att jag kan montera 3s2200mAh lipo mellan landstället och armarna. Till den här quaden planerar jag använda 2st 3s2200mAh batteri pack ihop kopplade parallelt så att jag får 3s4400mAh istället.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar