lördag 23 juli 2011

Äntligen OSD!

Nu har min leverans med OSD kommit!
Jag har inte hunnit testa den själv än men den ser väldigt bra ut så här långt,
och det är mycket grejer med i paketet iallafall!

På bilden:
OSD
Powermodule, för att se hur mycket ström man gör av med.
GPS, Asvtånd hem, Riktning, Höjd, Riktning hem, Climb rate, GPS kordinater, Hastighet.
Deans kontakt, för Drivbatteri mätning.
JST kontakt för Videobatteri mätning.
Tempmätare.
IR sensor sladd, för att kunna placera sensorn så att man kan använda fjärrkontrollen.
USB sladd, för uppkoppling med datorn.
sladd för att koppla in kameran med.
Fjärrkontroll.

Närbild på själva OSDn, längst ner finns det plats för minneskort som kan spara flygningen på så att man kan kolla på Google earth hur man har flugit.

Som ni ser på bilden finna det 4st "Accessory" kontakter och just nu används bara en kontakt för tempmätare, men fler sensorer verkar vara pågång. Det finns även en kontakt för "Co-pilot" och det verkar även det vara en framtida produkt.

Produkten kommer upp i butiken under helgen.

Kolla gärna Manualen: Apache PDF

1 kommentar:

  1. Hej, har en apache osd som du beskriver, nu har jag skaffat ett större plan och där har jag ett 18,5volts batteri, undrar nu om det är möjligt att koppla in batterimätaren för attse hur mycket som är kvar utan att förstöra hela kortet. :D
    Min mail är Kvgnv99"snabelA"hotmail.com

    SvaraRadera