söndag 10 juli 2011

PÅ senaste tiden har jag haft svårt att hitta tid att flyga och göra mina egna projekt. Som heltidsarbetande småbarnsförälder och som dessutom har en hobbybutik att sköta så är det kanske inte så konstigt.

Men nu ska jag iallafall skärpa mig med flygandet och har satt ihop ett litet träningsrogram till mig själv som jag ska öva på med min quadrocopter, det är så lätt att man bara flyger runt och bara väljer den enklaste vägen helatiden. Fördelen med att ha övningar är att det känns okej att bara flyga på min lokala fotbollsplan och flygningen behöver inte bli ett så stort projekt.

Det jag ska träna på är:

1# Hovra och hålla höjden utan hjälpmedel.
2# Flyga snabbt framåt och behålla samma höjd.
3# Inspektera ett objekt, flyga runt det på nära avstånd och behålla objektet i bild.
4# landa, har tänkt utveckla det så småningom med lite mer precisions landningar, men just nu är jag nöjd om jag landar utan missöden.

Dag 1#

Dag 2# (en blåsig dag!)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar