lördag 30 juli 2011

Får och träd


En ny flygning med min Mini Quad, förutom att jag träffade på några får så passade jag även på att träna på att flyga lite ibland träden!

Jag hörde mycket om att 5.8Ghz är helt värdelöst när det kommer träd och saker i mellan, men jag kan inte påstå att jag märker någon skillnad alls! Jag har provat att flyga bakom träd med både 1.3, 2.4 och nu 5.8Ghz och alla har varit i princip exakt lika! Därimot kan jag tycka att eftersom en lägrefrekvens har rent teoretiskt en bättre penitreringsförmåga så är det smartare att flyga med 5.8Ghz på videolänken om man flyger med 2.4Ghz på radion eftersom man kan se när det börjar bli mycket störningar på videon men inte på flygradion, och om det är riktigt mycket störningar på bilden så borde det vara något bättre på radion, och det är väl att föredra än tvärtom (samma borde väl gälla med distans flygning)?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar