lördag 6 augusti 2011

Flyduspider Hexacopter projekt del:1

Jag har tänkt att jag ska bygga mig en Flyduspider hexacopter till FPV och Multicopter träffen den 13Aug (en vecka ifrån idag).

Jag har även tänkt passa på att göra ett produkt test på en ny motor jag tänkt börja sälja i butiken, det är en Emax motor, och första intrycket är att kvalitén på den här motorn är mycket högre än vad jag är van vid! Fartreglagen blir som vanligt Hobbywing Pentium (eller Fentium som dom numera heter sedan en halvkänd prosessor tillverkare klagat).

Mer info om motorn kommer så småningom.


Fortsättning Följer..

4 kommentarer:

  1. Hej detta bygger ser roligt ut.
    förresten vart är Multicopter träffen ?
    vart kan jag hitta mera info.
    tack på förhand

    SvaraRadera
  2. Hej,
    Tackar, träffen börjar kl 12. på Årsta fältet den lördag den 13e Aug.

    http://www.hitta.se/LargeMap.aspx?var=%f6stbergav%e4gen+%e4lvsj%f6

    http://www.rcflyg.se/forum/showthread.php/29359-Ny-FPV-tr%C3%A4ff/page2

    Jag hoppas så många som möjligt kommer!

    SvaraRadera
  3. Hej.
    Nyfiken på vilken motor du använt?
    Kan du ge några rekomendationer om vad man ska leta efter i en motor till en Hex som ska kunna bära 1.5 kg.

    SvaraRadera
  4. Hej!
    Vill du ha motorer som klara lyfta tungt så ska du kolla in mitt nya projekt:
    http://aeronautikhobby.blogspot.com/2011/10/heavy-lift-hexa-del1.html

    Om du bygger en hexa med Tiger MT2814 och har ca 10.000mAh 3s lipo batteri och kan hålla totalvikten under 4.5KG så borde du kunna flyga mellan 5-10minuter beroende på flygstil.

    SvaraRadera